De introductiefilmpjes van het Eurovisiesongfestival zijn zeer divers. Onder meer het natuurgebied Marker Wadden in het Markermeer en de APM terminal Maasvlakte II in Rotterdam behoren tot de zogenoemde ‘postcards’ waarin de deelnemende kandidaten worden voorgesteld. Maar ook Schiphol is een van de locaties die te zien zal zijn in de introductiefilmpjes van deelnemers aan het Eurovisiesongfestival in Rotterdam. Dat heeft de organisatie bekendgemaakt.
De 39 verschillende locaties door het hele land moeten kijkers van over de hele wereld een goed beeld geven van Nederland. Eerder werd al bekend dat ook beeld is opgenomen bij vuurtoren Westhoofd in Ouddorp, het Sparta-stadion in Rotterdam, het Evoluon in Eindhoven en bij het natuurijs van het Friese Nannewiid.
Introductiefilmpjes Eurovisiesongfestival: goede promotie voor Nederland
Omdat het voor de deelnemers nog niet mogelijk is om naar Nederland te komen, worden ze digitaal in een tiny house gepresenteerd. Dat huisje wordt ingericht aan de hand van het verhaal en de persoonlijkheid van de artiest. Het huisje staat symbool voor de huiskamer die door de coronacrisis een nog centralere rol in het leven van mensen is gaan spelen. Welke deelnemer bij welk decor hoort blijft tot de televisieshows in mei geheim.
De organisatie riep mensen vorig jaar op hun favoriete Nederlandse plekjes te delen. In totaal kwamen er zo’n 750 inzendingen binnen.
Door: ANP
Lees ook: Wat zijn de mooiste plekjes van Nederland? Het Songfestival zoekt ze!