In Zeeland is een nieuwe marketingorganisatie in de maak. Volgens de provincie is het in Zeeland uitstekend wonen, werken, studeren, ondernemen en recreëren, maar weet buiten Zeeland nog lang niet iedereen dat. Een nieuwe organisatie voor de marketing van Zeeland moet daar veranderring in brengen. Dit meldt de provincie Zeeland.
Zeeland staat momenteel voor grote uitdagingen als het gaat om het vinden van geschikt personeel. Daarvoor moet het imago van Zeeland worden bijgesteld, in een gezamenlijke aanpak met alle betrokken partijen. Daarnaast staat de provincie voor de opgave om de toeristische marketing toekomstbestendig te organiseren.
Aantrekken van ondernemers
Ook het aantrekken van studenten en ondernemers, samen met de daarvoor actieve organisaties, kan leiden tot meer synergie in de marketing van Zeeland. Door al deze disciplines meer in samenhang én samenwerking op te pakken, kan er een sterker en daarmee beter beeld van Zeeland worden geschetst, zo is het idee.
‘De kunst is om dit alles zodanig te organiseren, dat efficiëntie en effectiviteit in marketing gerealiseerd wordt voor alle partijen. Daarvoor is een goede digitale strategie en infrastructuur een randvoorwaarde. Hiermee kunnen allerlei organisaties goede en persoonlijke communicatie met hun doelgroep hebben, van toerist, inwoner, investeerder, werkende tot aan student etc. Bedoeling is om per 1 januari 2021 deze krachtige marketingorganisatie voor Zeeland operationeel te hebben’, zo meldt de provincie in een bericht op haar website.
Wie meer informatie wil of op de hoogte wil blijven van alle ontwikkelingen rondom de nieuwe marketingorganisatie kan zich abonneren op de nieuwsbrief via de website van Zeeland Land in Zee.
Door: Nationale Recreatiegids