Een groep van honderd bekende en onbekende Nederlanders buigt zich opnieuw over de creatieve invulling van het Eurovisiesongfestival. Deze week was er een onlinesessie met de ‘Magic 100’, waar onder anderen Frits Huffnagel en Jan-Willem Roodbeen bij horen. Dat heeft de organisatie van het liedjesspektakel laten weten.
De creatievelingen is onder meer gevraagd hoe je Nederland en Europa maximaal betrekt bij het festival als er volgend jaar mei nog steeds restricties zijn vanwege het coronavirus. Zo is gesproken over welke fysieke activiteiten door virtuele kunnen worden vervangen en welke alternatieve mogelijkheden gaststad Rotterdam kan oppakken. Maar ook: hoe je de energie van de shows bij kijkers thuis overbrengt als er minder publiek bij aanwezig is.
Open Up
Ook vorig jaar werd een groep van honderd Nederlanders gevraagd naar ideeën over de later uitgestelde editie van het songfestival. Dat overleg leidde tot het thema Open Up, dat is doorgeschoven naar volgend jaar. Organisatie Fronteer – die de sessies heeft begeleid – zegt dat er ook nu weer “een rijke opbrengst aan ideeën” gaat worden uitgewerkt.
Magic 100
Dat beaamt uitvoerend producent Sietse Bakker. “De input van de Magic 100 was waardevol en heeft ons opnieuw geïnspireerd hoe we van de deze komende editie hoe dan ook een historisch evenement van én voor Nederland, en van én voor Europa kunnen maken,” aldus Bakker. “We zitten nu in een fase waarin we alle plannen tegen het licht houden en kijken ernaar uit om die plannen in de eerste maanden van het nieuwe jaar met Nederland te delen.”
Het Eurovisiesongfestival vindt volgend jaar mei plaats in Rotterdam Ahoy. Hoe het evenement er gaat uitzien is vanwege de coronacrisis nog niet duidelijk. De organisatie zei eerder aan vier verschillende scenario’s te werken, waarvan een zonder publiek. In de eerste maanden van volgend jaar wordt een knoop doorgehakt over de vorm van de 65e editie.
Door: ANP
–
2 comments
[…] Lees ook: ‘Magic 100’ gaat nadenken over creatieve invulling Songfestival […]
[…] Een groep van honderd bekende en onbekende Nederlanders gaat zich buigen over de creatieve invulling van het Eurovisiesongfestival. Zij gaan kijken hoe je Nederland en Europa maximaal betrekt bij het festival als er volgend jaar mei nog steeds restricties zijn vanwege het coronavirus. Ruim een maand geleden was er een eerste onlinesessie met de ‘Magic 100’. […]