Schiphol heeft op het Travel Retail Consumer Forum in Londen de Travel Retail Award Best Sense of Place gewonnen. De prijs toont aan dat internationale reizigers vinden dat de lokale identiteit, dus Nederland, op Schiphol het best zichtbaar is. Dit meldt Schiphol.
Best Sense of Place: Schiphol wint van 59 andere luchthavens
Onderzoeksbureau m1nd-set heeft samen met TR Business (Travel & Retail medium) onderzoek gedaan onder duizenden reizigers. Reizigers konden per onderdeel stemmen op 60 luchthavens wereldwijd. De meeste stemmen voor Best Sense of Place gingen dus naar luchthaven Schiphol. “We zetten ons in om een winkel- en horeca-ervaring neer te zetten met een uitstraling die voor Nederlanders herkenbaar zal zijn en voor internationale reizigers een unieke ontmoeting met de Nederlandse identiteit. Deze prijs is dus een prachtige erkenning voor de ambitie die we nastreven, een kers op de taart. We blijven ons inzetten om reizigers met onze lokale identiteit te verrassen en inspireren tijdens hun verblijf op de luchthaven”, aldus Robbert Visser, Sr. Manager Commercial Terminal bij Amsterdam Airport Schiphol.
Unieke Nederlandse ervaring op Schiphol
Nederlandse iconen staan centraal in winkels en horeca op Schiphol, een ervaring die reizigers dus alleen in Nederland kunnen krijgen. Dit komt terug in veelal de kleur oranje, typische Nederlandse producten, in bekende en minder bekende nationale merken, maar ook het Rijksmuseum en NEMO en bijvoorbeeld de Nederlandse keuken bij grand café Tastes from the Lowlands.
Door: NL Recreatie
Lees ook: Regionale luchthavens: vanaf 2026 elektrisch vliegen binnen Nederland