De nieuwe James Bond-film No Time To Die bracht afgelopen weekend 3,5 miljoen euro op, meer dan welke andere Bond-film ooit in het openingsweekend. Het is, na The Lion King en Avengers: Endgame, ook de op twee na beste bioscoopopening ooit in Nederland. Dat heeft distributeur Universal Pictures International maandag bekendgemaakt.
Inmiddels hebben meer dan 300.000 mensen No Time To Die al gezien in Nederland. Universal laat weten heel trots te zijn op dit resultaat, zeker na alle discussies over QR-codes. Bioscopen en theaters moeten sinds twee weken een coronatoegangsbewijs vragen aan bezoekers, anders mogen zij niet naar binnen.
Openingsweekend No Time To Die in Nederland ‘bovengemiddeld’
No Time To Die kwam afgelopen week uit in 54 landen, na meerdere malen uitstel vanwege onder meer de coronapandemie. Wereldwijd bracht de film het eerste weekend 119 miljoen dollar op. De film draait nog niet in de VS, Frankrijk, Australië en China. De Nederlandse cijfers zijn in verhouding tot andere landen “meer dan bovengemiddeld”, aldus Universal.
Acteur Daniel Craig vertolkt in No Time To Die de rol van geheim agent 007 voor de vijfde en laatste maal. In de film neemt Bond het op tegen een maniak die de wereld bedreigt met een virus.
Door: ANP
Lees ook: Zelden zoveel kaarten in de voorverkoop verkocht als voor de nieuwste James Bond