Dierenbeschermingsorganisatie World Animal Protection (WAP) is een actie gestart om supermarktketen Jumbo te overtuigen te stoppen met de verkoop van kaarten voor het Dolfinarium. Jumbo verkoopt jaarlijks met korting entreekaartjes voor het Dolfinarium aan zijn klanten.
“We hebben met Jumbo gesproken en zien bemoedigende signalen, desondanks biedt Jumbo de kaarten nog wel aan”, zegt campagnemanager Sanne Kuijpers. “Het gesol met deze sociale en intelligente dieren moet stoppen. Interactie met dolfijnen en dolfijnenshows zijn vanuit educatief oogpunt problematisch. We zouden het toejuichen als een bedrijf als Jumbo zich hiervan distantieert.”
World Animal Protection: mail Jumbo over Dolfinarium
World Animal Protection vraagt mensen om Jumbo per e-mail te laten weten tegen de kaartverkoop te zijn. Met de actie hoopt World Animal Protection een signaal af te geven en Jumbo te motiveren tot een diervriendelijke keuze.
Niet alleen Jumbo verkoopt kaarten voor het Dolfinarium. Ook onlineplatforms zoals Vakantieveilingen en de Nederlandse Spoorwegen verkopen kaartjes met kortingen die oplopen tot 61 procent. Eerder besloten de ANWB, HEMA, en supermarktketens Spar en Lidl om geen kaarten meer voor het Dolfinarium te verkopen.
Door: ANP
Lees ook: Verzet tegen verkoop dolfijnen Dolfinarium groeit
Lees ook: #IKDOENIETMEERWILD: World Animal Protection en BN’ers roepen op: ‘Trap niet in vermaak met wilde dieren’